De telefoon speelt een grote rol in ons leven en dit zal jij vast ook merken bij jouw klanten. Waar een belletje plegen tijdens de afspraak bij de kapper voor de klant kan voelen als de normaalste zaak van de wereld, kan dit bij jou de nodige ergernissen oproepen. Niet alleen kan dit bij jou zorgen voor irritaties ook andere klanten in de kapsalon kunnen er last van hebben. Weet jij niet wat jij hiermee moet? Lees dan snel verder in deze blog bespreken wij een aantal opties die jij kan toepassen! 

 

  • Allereerst kan het een mogelijkheid zijn om belletjes tijdens behandelingen helemaal niet toe te staan. In dit geval is het wel belangrijk dat dit op een vriendelijke manier naar de klanten wordt gecommuniceerd, waarbij wordt benadrukt dat deze belletjes niet bevorderend zijn voor de behandeling.
  • Een andere optie die kan worden gehanteerd is het toestaan van alleen korte, dringende gesprekken en het verbieden van lange (zinloze) gesprekken.
  • Vervolgens kan je ook kiezen voor een schappelijkere optie voor de bellende klanten. Hierbij zeg je er iets van in het geval van een bellende klant, maar laat je het verder aan de klant over om het telefoongesprek te stoppen of niet.
  • Tot slot kan je er ook voor kiezen om het te laten gaan. Hiermee zorg je ervoor dat de klant de volledige regie heeft over de sfeer in de kapsalon.


Bron:  Wiewathaar


Benieuwd of jij veilig werkt?